Drie eerste plaatsen op voorronde jazzdans voor Sportclub Pareja

14-04-2022
Dans

Ingestuurd door: Vera van Langen

Afgelopen zondag was het eindelijk zover. Na twee jaar geen wedstrijden te hebben gehad, mocht Sportclub Pareja weer gaan stralen op de NK-voorronde jazzdans in Twello. Met een bus vol enthousiaste deelnemers en supporters vertrokken we rond 7.30 uur vanuit Helden. Maar liefst zeven groepen mochten hun dans laten zien waar ze al het hele seizoen hard voor hadden gewerkt.

Als eerste mocht ons jongste groepje gaan stralen in de categorie D t/m 9 jaar. Dit was voor deze meiden de allereerste wedstrijd. Het was best een beetje spannend, maar wat waren ze enthousiast! Ook alle andere groepen hebben hun beste beentje voor gezet. Het was goed te zien dat iedereen er weer heel veel zin in had. Dansen is natuurlijk super leuk. Maar met lichten, harde muziek en heel veel publiek is het nog leuker. Ook de tegenstanders hebben het erg goed gedaan. In sommige categorieën werd het wel erg spannend.

Met de prijsuitreiking was het een groot feest. Nadat we met 350 dansers en danseressen een slotdans hebben gedaan werden de prijzen bekend gemaakt.
Pareja mag trots zijn op dit mooie resultaat:
D-categorie 6 t/m 9 jaar (onder leiding van Femke en Linny): 4e plaats
D-categorie 9 t/m 13 jaar (onder leiding van Femke en Lois): 3e plaats
C-categorie 9 t/m 13 jaar (onder leiding van Petri en Vera): 1e plaats
C-categorie 9 t/m 16 jaar (onder leiding van Petri en Vera: 5e plaats
B-categorie 9 t/m 16 jaar (onder leiding van Petri en Loes): 1e plaats
B-categorie 16 t/m 19 jaar (onder leiding van Petri en Lieke): 2e plaats
B-categorie 20+ (onder leiding van Loes): 1e plaats, met het hoogste aantal punten van de dag!

Het is nog even afwachten hoe andere groepen het gaan doen op de voorrondes in de komende weken. Eind mei hopen we te weten welke groepen zich geplaatst hebben voor de Nederlandse kampioenschappen in de Ahoy Rotterdam op zaterdag 25 juni. Nog even duimen dus…