Turnspeeltuin (5-8 jaar)

De turnspeeltuin is een les waar spelenderwijs kennis wordt gemaakt met de turnsport. Voor deze groep is talent niet noodzakelijk, het gaat erom dat iedereen plezier heeft in het turnen.

Spelenderwijs worden verschillende toestellen aangeboden om uiteindelijk de basis van het turnen aan te leren (lenigheid, kracht, coördinatie en snelheid). In dit uur trainen beginnen we met een warming-up en daarna gaan we oefeningen doen op de brug, balk, vloer en sprong.

Wanneer er talent is voor turnen, kan er doorgestroomd worden naar het selectie turnen. Een keer per jaar wordt het Peel en Maas toernooi georganiseerd om deze kinderen alvast kennis te laten maken met wedstrijden en worden er een aantal extra trainingen in de turnhal in Weert georganiseerd (geen verplichting). Daarnaast hebben we als afsluiting van het seizoen de clubkampioenschappen.

VOOR WIE?

Deze groep is voor iedereen die wil gaan turnen van 5 tot 8 jaar. Het is ook mogelijk om vanaf 4 jaar te starten als je al lid bent geweest bij de kleutergym en met goedkeuring van de leiding.

DOORSTROMEN

De doorstroom naar andere groepen (selectie onderbouw) zal plaats vinden als de leiding dit noodzakelijk vind.

LEIDING

De lessen worden gegeven door gediplomeerde leiding, met daarbij hulpleiding.

Momenteel is de turnspeeltuin vol. Wil je op de wachtlijst dan mag je een mailtje sturen naar sport@sportclubpareja.nl

Trainen is 1x in de week, een les van 1 uur. Wanneer je doorstroomt naar het selectie turnen, dan ga je meerdere uren trainen.