Jazzdans (6-20+ jaar)

Sportclub Pareja heeft jazzdansgroepen voor alle leeftijden. De meeste zijn wedstrijdgroepen, echter voor de allerkleinste zal het spelenderwijs leren dansen zijn.
In de jazzdans wordt gedanst in 4 niveaus, namelijk het D, C, B en A niveau. Deze niveaus komen overeen met de categorieën die bij de wedstrijden gehanteerd worden, zoals bij de KNGU. De KNGU is een gymnastiek bond waarbij de dansafdeling van Sportclub Pareja meedoet aan de wedstrijden.
Alle kinderen in één groep beheersen ongeveer hetzelfde niveau, ongeacht de leeftijd. Toch zal er bij Sportclub Pareja gekeken worden naar een niet te groot leeftijdsverschil binnen een groep.

De opbouw van een dansles ziet er altijd hetzelfde uit.  Er zal wel gedifferentieerd worden in de niveaus en leeftijden. Ze beginnen allemaal met een warming-up, waarna lichaamscholing en rekken en strekken worden gedaan. Verder worden er technieken getraind, deze worden aangepast op de niveaus en zullen ook steeds meer uitgebreid worden. Als belangrijkste onderdeel wordt er een dans aangeleerd om op te kunnen voeren bij de wedstrijden.
Sportclub Pareja wordt ook gevraagd voor optredens of er worden zelf optredens georganiseerd. Tijdens deze optredens zal of de wedstrijddans of in overleg een passende dans worden getoond.

Sportclub Pareja neemt deel aan verschillende wedstrijden en optredens, namelijk regionale wedstrijden, Limburgse kampioenschappen en eventueel Nederlandse kampioenschappen, en zal er zeker voor zorgen dat de deelnemers de juiste beweging krijgen, lichaamsscholing- en houding en natuurlijk erg veel dansplezier.