Onderbouw groepen (5-8 jaar)

Om bij de selectie te behoren, word je geselecteerd door de leiding uit de recreatieve jeugd groepen. Mogelijke getalenteerde meiden met een leeftijd van 5, 6 of 7 jaar kunnen dan lid worden van de onderbouwgroepen (afhankelijk van hun leeftijd). In deze groepen maken jonge meiden, die nog niet deelnemen aan KNGU wedstrijden, kennis met de turnsport en de vier dames turntoestellen; sprong, brug, balk en vloer. Deze meiden nemen 1 tot 2 keer per jaar deel aan het sticker turnen en/of clubkampioenschappen. Het doel van deze recreatieve wedstrijden is dat ze kennis maken met de wedstrijd sfeer. Het is daarom verplicht dat er 2x per week getraind wordt mits de meiden nog zwemles hebben. Deze groep is dus bedoeld als opstapje naar selectie turnen. Vanaf het kalenderjaar dat de turnster 9 wordt, wordt er deelgenomen aan officiële wedstrijden.

Alleen bij de turnspeeltuin zijn proeflessen mogelijk. Wil je bij de onderbouw, middenbouw of bovenbouw een proefles komen doen dan mag je vooraf mailen naar: sport@sportclubpareja.nl