Q&A – Veel gestelde vragen nieuwe leden

12-05-2022
  1. Kan ik (of mijn kind) een keertje tijdens een les op proef meedoen?

Jazeker!
Iedereen kan vrijblijvend 2 x een proefles meedoen in een gewenste groep. Je kunt gewoon binnenlopen en even melden bij de hoofdleiding. Het is wenselijk om geschikte sportkleding aan te doen of mee te nemen.
Mochten groepen vol zitten, dan is binnenlopen niet mogelijk. We zullen groepen waarvoor dit geldt onderaan dit bericht vermelden.

Graag ook uw aandacht voor de geldende Covid-19 maatregelen voor binnensport en binnensport accommodaties. Deze wisselen steeds, dus neem ten alle tijden uw QR-code en mondkapje mee. Sportclub Pareja volgt de maatregelen die door de Rijksoverheid, NOC-NSF en de KNGU worden opgelegd. Deze kunt u nalezen in onderstaande links:

Corona en sport (waaronder zwemmen, groepslessen en sportevenementen) | Coronavirus COVID-19 | Rijksoverheid.nl

Coronavirus en sport – NOCNSF

Veelgestelde vragen – Dutch Gymnastics

Mocht u na het deelnemen aan proeflessen lid willen worden, willen wij u vragen u (uw kind) aan te melden via deze site bij Aan- en afmelden

Groepen waarvoor op dit moment helaas geen proeflessen mogelijk zijn:
– Hatha Yoga
Stuur in geval van interesse in een van deze groepen en mail naar sport@sportclubpareja.nl voor meer info.

1. Welke sport wordt aangeboden binnen Sportclub Pareja?

Wij bieden lessen en trainingen aan in de volgende categorieën:

Het complete lesrooster vindt u hier.

1. Wie geeft er les binnen Sportclub Pareja?

Sportclub Pareja hoofdleiding is 18+ jaar, niveau 3 gediplomeerd of niveau 2 met de nodige ervaring. Hulpleiding kan op kosten van Sportclub Pareja deze opleidingen volgen binnen de KNGU. Onze leiding vindt u ook terug in ons lesrooster.

1. Wat is de contributie?

U betaalt voor een periode van 2 maanden contributie en dat 5 keer per jaar (sept/nov/jan/mrt/mei). Dat wil zeggen dat u na afloop van een periode van 2 maanden betaalt voor die periode. Het bedrag is afhankelijk van welke lessen en de hoeveelheid lessen die u per week volgt.

Het jaar van Sportclub Pareja loopt gelijk met een schooljaar en start na de zomervakantie en eindigt bij de start van de zomervakantie (schoolvakanties zuid). Tijdens schoolvakanties wordt er in principe geen les gegeven; hier betaalt u dan ook geen contributie voor. Leiding kan in overleg met de groep afwijken en wel besluiten een les door te laten gaan tijdens een (school)vakantie.

De actuele contributie vindt u hier.

1. Hoe meld ik (of mijn kind) me aan?

Leuk dat je lid wil worden van Sportclub Pareja! Aanmelden kan alleen via de website, zodat deze via de juiste kanalen binnen komt en verwerkt kan worden. Ga naar Aan- en afmelden.

1. Hoe meld ik (of mijn kind) me af?

Jammer dat je stopt! Afmelden kan alleen via de website, zodat deze via de juiste kanalen binnen komt en verwerkt kan worden. Ga naar Aan- en afmelden. Onze leiding vindt het wel fijn om geïnformeerd te worden over een afmelding maar alleen de afmelding via de website is een geldige afmelding.

Er zijn 5 afmeldmomenten per jaar (vóór 1 september, 1 november, 1 januari, 1 maart of 1 juni) , dit in verband met kosten die Sportclub Pareja per lid heeft, zoals bijvoorbeeld KNGU bondscontributie.

1. Is er (verplichte) deelname aan wedstrijden?

Voor recreatieve wedstrijdgroepen is dit (vaak) niet het geval, wel worden er soms demonstraties of recreatieve wedstrijden georganiseerd. Bij deelname aan selectiegroepen (turnen of dans) is deelname aan wedstrijden in een seizoen verplicht omdat  het om teamsport gaat.

1. Hoe is de AVG (privacy wetgeving) binnen Sportclub Pareja geregeld?

Binnen Sportclub Pareja hechten we veel waarde aan de bescherming van persoonsgegevens. Op de website treft u de privacy policy aan en geven we heldere en transparante informatie over hoe wij omgaan met persoonsgegevens.

1. Mag ik als ouder blijven kijken bij een training?

Tijdens proeflessen kan een ouder de training bijwonen. Wij streven er echter naar dat de reguliere trainingen niet door ouders bezocht worden. Dit om een goede vertrouwensband tussen leiding en kind op te bouwen en rust in de zaal te behouden.

1. Als ik een les mis, kan ik die dan inhalen in een andere groep?

Dat kan in de meeste gevallen. U kunt met de leiding afstemmen welke groep geschikt is om uw gemiste les in te halen.

1. Welke kleding dien ik te dragen tijdens een les?

Gemakkelijk zittende kleding is gewenst, waarin u goed kunt bewegen. Sportkleding en goede sportschoenen heeft de voorkeur. Voor selectie turnen is een turnpakje en blote voeten of turnschoentjes wenselijk. Voor dansen is er divers schoeisel (sokken en/of zogenoemde ‘dansvoetjes’) Wij hebben ook een eigen Pareja kleding lijn. Die kunt u aanschaffen bij Sport 2000 de Bruijn in Panningen.