Verslag 5 november Plaatsingswedstrijd Landelijk supplement C

16-11-2023
Categoriën
Turnen

Op zondag 5 november mochten we richting Weert om daar met Gielke Verhaeg en Maud Sillekens hun 1steplaatsingswedstrijd landelijk van dit seizoen te turnen .

In wedstrijd 2 was het de beurt aan Gielke Verhaeg junior suppl C. Voor het eerst turnt ze in deze leeftijdscategorie en ook voor het eerst suppl C.

Ze begon bij sprong, dat ging goed. Ze behaalde een 10.90. Daarna door naar de brug.

Gielke heeft in de trainingen hard gewerkt om vooral op brug tot een goeie oefening te komen . Gelukkig ging deze oefening goed, alleen mist ze nog 2 eisen. Ze behaalde een 8.333.

Door naar de balk daar is ze altijd heel stabiel en de gehele oefening ging ook super goed. Helaas bij arabier een val maar een mooi punt 9.50 .

En als laatste naar de vloer super mooi geturnd en een 10.30 behaald . Uiteindelijk is Gielke 16de geworden met 39.083. We zijn zeer tevreden en nu nog hard werken voor alle andere wedstrijden.

In wedstrijd 3 was het de beurt aan Maud Sillekens bij de senioren suppl C. Ook voor Maud het 1ste jaar bij de senioren dus even spannend hoe het zou gaan.

Ze begon met vloer en zette gelijk een hele mooie oefening neer. Ze kreeg een 10.80 het 2de punt van de wedstrijd. Door naar de sprong ook deze ging super goed, ze behaalde een 11.30.

Daarna naar de brug, Maud had hard gewerkt en een mooie oefening neergezet. Ze behaalde een 9.40.  Door naar het laatste toestel; de balk. Altijd spannend natuurlijk, maar alles ging super goed ze behaalde een 10.55. Ook hier het 2de punt van de wedstrijd .

Maud werd door deze mooie vloer en balk verdiend 3de.  Gefeliciteerd Maud!